سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌‌الاسلام ارباب سلیمانی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی بزرگدداشت دهه کرامت کشور گفت: دانشگاهیان ما با علاقه مندی های زیادی که به اهل بیت علیهم السلام دارند، ورود خوبی در عرصه محتوایی دهه کرامت داشتند ولی ما برای ادامه راه، نیازمند ظرفیت حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی عصر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: همه ما باید به اندازه سهم خود در مودت اهل بیت پیامبر اسلام(ص) تلاش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به نقش دهه کرامت و نشر آموزه های دینی در کشور گفت: امروزه جریان فرهنگی با نام دهه کرامت در سراسر کشور به راه افتاده که در ساماندهی و نقش آفرینی بیشتر مردم در دهه کرامت نقش مهمی ایفا می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با اشاره به استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی در کشور در دهه کرامت گفت: 20 هزار کانون مساجد در سراسر کشور در حال فعالیت است که ظرفیت بزرگی در نشر آموزه های دینی به شمار می آید، همچنین نزدیک به 8000 امامزاده نیز در کشور وجود دارد که هر کدام مانند مشعل فروزانی در حال نورافشانی معارف دینی هستند.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: امسال از 71 کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام ارسال کردند که برخی شرکت کنندگان در این جشنواره غیر مسلمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی به وجود آمدن این فضا در داخل و خارج کشور را نتیجه همدلی و همزبانی دستگاه ها و حمایت های آستان های مقدس امام رضا، حضرت معصومه و احمد بن موسی علیهم السلام برشمرد.

وی در ادامه به اهداف تشکیل شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور اشاره کرد و گفت: نهاد سازی نخستین هدف از تشکیل این شورا می باشد، برای این که هر دستگاه نقشی را در این عرصه عهده دارد باشند برنامه ریزی های فراوانی انجام شد که تا کنون 31 دستگاه در این شورا عضو بوده و به نقش آفرینی می پردازند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم یک کاری در کشور به عنوان فرهنگ شود، نیازمند نهادسازی و حضور همه جانبه دستگاه ها و گروه ها هستیم.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور جریان سازی و بومی سازی را از دیگر اهداف پیش روی این شورا برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کارهای محتوایی در کنار کارهای اجرایی خاطرنشان ساخت: باید کارگروه محتوایی علمی غنی با استفاده از ظرفیت علمی قم به عنوان پشتیبان علمی و محتوایی این جشنواره باشد. دانشگاهیان ما با علاقه مندی های زیادی که به اهل بیت علیهم السلام دارند، ورود خوبی داشتند ولی ما برای ادامه راه، نیازمند ظرفیت حوزه هستیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha